امروزه مد و مدگرایی بخش وسیعی از زندگی روزمره انسانها را به خود اختصاص داده است. نه تنها خانمها به زیبایی ظاهرو آراستگی خود اهمیت می دهند بلکه آقایان نیز به این نتیجه رسیده اند.

این مطلب که باطن انسان مهم تر است از هیچکس پوشیده نیست اما در نگاه اول ظاهر شما روی افراد تاثیر گذار است پس نمیشود منکر شد که آراستگی ظاهری مهم است.

فرض کنید برای کار مورد علاقه خود در شرکتی قرار مصاحبه دارید، آیا با لباس ورزشی سر مصاحبه خود حاضر میشوید؟ یا برای جشن یکی از دوستان خود اسپرت انتخاب شماست یا مجلسی؟

ما دیدگاه و نظریات افراد معروف و موفق را در زمینه فشن و مد جمع آوذری کردیم که شما بتوانید دیدگاه بازتری برای انتخاب های خود داشته باشید.

دیدگاه طراح هان فشن و فعالان مد درباره دنیای مد و پوشاک

رالف لورن

در حقیقت من از فشن متنفرم و هیچگاه به خودم به عنوان یک طراح مد و لباس نگاه نکردم. برای من بیشتر بحث ارزش‌ها و چیزهایی است که دوست دارم

همچنین در جایی گفته که من لباس طراحی نمی کنم، من رویا طراحی می کنم.

دیوید بکهام

من لباس‌های زیبا را دوست دارم، چه عجیب و غریب باشند، چه معمولی.

کوکوشانل

فشن چیزی نیست که فقط در لباس‌ها وجود داشته باشد. فشن در آسمان و زمین وجود دارد و با ایده‌ها و نحوه‌ای که ما زندگی می‌کنیم سر و کار دارد.

میوچا پرادا

“شما می‌توانید بهترین و زیباترین لباس را بپوشید اما همچنان احساس قدرت نکنید. اما می‌توانید مانند یک دختربچه نادان شلخته لباس بپوشید، و حس قدرت داشته باشید. (جذابیت و قدرت در درون ذهن شما به وجود می‌آید، نه در لباسی که می‌پوشید) من فکر می‌کنم لباس فقط چیزی است که می‌پوشید و لباس‌ها قرار نیست شما را تبدیل به فرد دیگری کنند.

جاناتان اندرسون

من متوجه شدم فشن زمانی که در اوج قدرت باشد و افراد را به چالش بکشد و همچنین باعث ریسک ‌شود، به شدت قدرتمند خواهد بود و در بهترین جایگاه خود قرار خواهد گرفت. دقیقا اینجاست که ما را به رویاپردازی وا می‌دارد

نیکولا جستیر

بیشترین چیزی که در مد مرا به وجد می‌آورد این است که باید زمان حال را بازتاب کند و می‌توانیم شاهد دیدن همین لحظه‌ای باشیم که در آن زندگی می‌کنیم

سیمون روچا

قتی لباسی طراحی می‌کنم، باید حتما معنای خاصی در آن برای من وجود داشته باشد. در غیر این صورت فقط یک لباس ساده است

الساندرو میکله

ه نظر من فشن برای مدت‌های زیادی است که در فقس بوده و آزادی آنچنانی نداشته. با قوانین فراوان و بدون داشتن آزادی، تقریبا غیر ممکن است که داستان جدیدی آفریده شود

ماریا گراتزیا چیوری

وقتی به عنوان یک زن برای زنان دیگر لباس طراحی می‌کنی، دیگر فشن فقط به معنای آن نیست که چگونه به نظر برسیم. مهم این است که چه احساسی داریم و چگونه فکر می‌کنیم

ویوین وست‌وود

فشن بسیار مهم است. زمانی که سخن از فشن به میان می‌آید در من حس زندگی ایجاد می‌شود و مانند بقیه چیزهایی که در زندگی لذت بخش هستند، فشن نیز ارزش دنبال شدن را دارد

الکساندر مک کویین

فشن باید فرمی از رهایی باشد، نه فرمی از حبس و حس زندانی بودن.

این سخن از این طراح مد ارزش بسیار زیادی دارد زیرا امروزه معیارهای زیبایی به شدت سفت و سخت هستند و بیشتر حس زندانی بودن می‌دهند تا اینکه شما را رها و آزاد سازند.

 

کارل لاگرفلد

فشن درباره تغییرات است و من تغییرات را دوست دارم.

کریستین دیور

وسایل زیادی نخرید و به جای آن مطمئن شوید چیزی که می‌خرید خوب و باکیفیت باشد

جیانی ورساچی

به نظر من وظیفه یک طراح این است که تلاش کند تا قوانین و موانع را بکشند و کنار بزند.

ایو سن لورن

فشن محو می‌شود و از بین می‌رود، اما استایل جاودان است و همیشه زنده می‌ماند

سخن ایو سن لورن طراح مد نیز باید در ذهن همه ما نقش ببندد، زیرا امروزه به جای اینکه استایل یونیک و منحصر به فرد خود را بسازیم، سعی می‌کنیم با ترند‌هایی که بزرگان تعیین می‌کنند پیش برویم. وقتی از دور به چنین وضعی نگاه کنیم می‌بینیم که اکثر افراد شبیه به هم شده‌اند.

ژان پال گوتیه

به نظر من فشن واقعی از دل چیزهایی که در جامعه در حال رخ دادن است به وجود می‌آید. برای آفریدن موضوعات جدید باید زمان درست را بشناسیم و نباید زودتر یا دیرتر انجام شود.

آلبر الباز

ه نظر من فشن امروزی نیاز به عشق بیشتر و ترس کمتری دارد چون به نظر من امروزه ترس در فشن بیشتر از عشقی شده که ما به آن می‌دهیم. زمانی که این اتفاق بیفتد همگی دلیل زیباتری برای بیدار شدن در صبح خواهیم داشت.

مری کوآنت

فشن و مد یک ابزار است برای رقابت در زندگی جامعه‌ی ما. مردم از شما بیشتر خوششان می‌آید بدون اینکه بدانند چرا. علت این است که همه همیشه به کسی که ظاهر او را دوست دارند واکشن بهتری نشان می‌دهند.

کریستوبال بالنسیاگا

یک طراح لباس باید یک معمار در طراحی، یک مجسمه‌ساز در فرم، یک نقاش در به کار بردن رنگ، یک موزیسین در هارمونی و یک فیلسوف برای رعایت تعادل باشد

ایو سن لوران

فشن محو می شود، استایل است که باقی می ماند.
آرزو داشتم جین آبی را من پدید می آوردم. منحصر به فرد ترین، کارا ترین و راحت ترین. جین، صداقت، زیبایی و سادگی را بیان می کند. همه آن چیزی که امیدوارم در لباس های من باشد.

 کریستین لوبوتین

 

کفش‌ها بیانگر روحیات و نگرش شما به زندگی هستند. کفش‌ها می‌توانند از لحاظ جسمی و احساسی شما را تغییر دهند. “کریستین لوبوتین”

انجام دادن کاری که دوست دارید بهترین راه برای رسیدن به آرامش است

به خودت یادآوری کن هیچ کس شبیه تو نیست، این تو هستی که مدل و استایل خودت را می‌سازی

اوبر دو ژیوانشی

همیشه لباس باید از اندام یک فرد تبعیت کند نه اینکه بدن انسان از لباس پیروی کند.

ویوین وست وود

مد امروزه در دنیا بسیار مهم است. مد تقویت‌کننده زندگی است و مانند همه چیز که احساس رضایت می‌دهد ارزش این را دارد که خوب انجامش دهیم.

جیانی ورساچه

نگذارید فشن مالک شما شود، بلکه تصمیم بگیرید که چه کسی هستید و با لباس پوشیدن و زندگی کردن، چه چیزی را می خواهید بیان کنید

ریچل زویی

استایل راهی برای بیان شخصیت‌تان است، بی آنکه سخن بگویید

یوجی مارک جیکوبز

برای من، نوع پوشش بیانگر درون من است. راز و رمزهای زیادی پشت شیوه پوشش شما و شخصیت شما وجود دارد

جملات زیبا از دیوید گندی

بسیاری از اوقات مردم از من می‌پرسند بهترین استایل و پوشش چه می‌تواند باشد؟ و من در پاسخ به آن‌ها می‌گویم سبک پوشش هر فرد با دیگری متفاوت است تنها لازم است اعتماد به نفس لازم برای پوششی که در آن احساس راحتی می‌کنید را داشته باشید

بیژن پاکزاد

من به این معتقد اگر قرار باشد کائنات ایده ای به دل و ذهن انسان الهام کنند به سراغ انسانی میروند که امدامدگی ذهنی و علمی پذیرش انرا داشته باشند

اوا هاشمی

به خودت یادآوری کن هیچ کس شبیه تو نیست، این تو هستی که مدل و استایل خودت را می‌سازی

طلا راسی

استایل و سبک پوشش شما چیزی است که شما را معرفی می‌کند قبل از آن که خودتان، خودتان را معرفی کنید

ساره نوری

برای من، نوع پوشش بیانگر درون من است. راز و رمزهای زیادی پشت شیوه پوشش شما و شخصیت شما وجود دارد.

استایل شما

با مطالعه جملات این افراد به این نتیجه میرسیم که استایل شما نباید کپی از استایل شخص دیگری باشد بلکه میتوانید ایده بگیرید و استایل مخصوص به خودتان را داشته باشید.

در این مطلب ما به شما افراد معروف دنیا و همچنین ایران را به شما معرفی کردیم و از دیدگاه آن ها حرف زدیم.

حالا نظر شما چیست؟ اگر در این زمینه فرد با استعدادی را میشناسید که فعال حوزه فشن و مد (طراح یا بلاگر...)

 که به شما ایده داده، حالا شما در بخش نظرات این افراد را به ما و بقیه معرفی کنید.