اولین کت و شلوار را مربوط به کشور آلمان می‌دانند و طبق اطلاعات به دست آمده از ظاهر آن کت چهارخانه و شلوار کوتاه تا بالای قوزک پا بود و اسم این نوع کت و شلوار به «زیزو» مشهور بوده است.

کت و شلوار های امروزی

پوشاک ایرانی طی سال‌های اولیه سلسله پهلوی، به‌طور کلی شبیه به پوشاک دوره قاجاریه بود که اختلافات میان اقوام، روستاها، مناطق و نیز طبقات اجتماعی را منعکس می‌ساخت. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تلاش‌های شایانی جهت تغییر پوشش از سوی مقامات حکومتی صورت گرفت. مخصوصاً پس از انقلاب مشروطه که بسیاری از مردان به خارج سفر کرده بودند، پوشش اروپایی و پوشیدن کت و شلوار، پاپیون و کراوات را به شیوه و سبک و سیاق امروزی پذیرا شدند.

قانون ست کت و شلوار

کت و شلوار

1: کت و شلوار فیت بپوشید

2: با کت و شلوار ساعت اسپرت در دست خود نیاندازید

3: با کت و شوار ساده بهتر است پالتوی طرح دار بچوشید و بالعکس

4: ضخامت گره ی کراوات نباید از خود کراوات بیشتر باشد

5:به ست پیراهن، جلیقه، کفش با کت و شلوار دقت کنید

2ست زیبای کت و شلوار

کت و شلوار سرمه ای

برای شما هم بارها پیش آمده که استفاده از کت و شلوار سرمه‌ ای گرانی که خریداری کرده‌اید منوط به برگزاری مراسم جشن عروسی در خانواده و میان دوستان شود. اما لازم نیست منتظر بمانید تا مراسم ازدواج یکی از آشنایان باشد تا شما کت و شلوار سرمه‌ ای که ماه قبل برای مراسم دیگری خریده بودید را دوباره بپوشید.

کت و شلوار سرمه ای و یک پیراهن مردانه کلاسیک بنفش روشن ظاهری قدرتمند و تاثیرگذار برای شما ایجاد خواهد کرد. کفش مشکی دربی چرم با بقیه آیتم‌های استایل شما کنتراستی دلنشین خواهد داشت

آبی روشن هم یکی از آن رنگ‌هایی است که برای ست کردن با کت و شلوار سرمه‌ ای می‌توانید در نظر داشته باشید. کراوات طرح نقطه‌ای طوسی برای ست شدن با این ترکیب عالی به نظر می‌رسد.

به طور معمول، پیراهن‌هایی که ما در طول روز، و هنگام انجام فعالیت‌های روزمره به تن می­کنیم، زیر کت­ها و ژاکت­ها قرار گرفته و نادیده گرفته می­‌شوند. این موضوع، مشخصاً نباید شما را به سمت گزینه‌­های ارزان و بی‌­کیفیت سوق دهد. حتی با وجود این بازار شلوغ و درهم، بهتر است زمان بیشتری را به تحقیق در مورد برند­ها بپردازید و انتخاب‌های­تان را اولویت‌بندی کنید.

یک پیراهن سرمه‌ای مردانه و کراوات بافتنی می‌تواند استایل پاییزی جذابی برای شما بسازد. یک پیراهن باید به خوبی طراحی و ساخته شده باشد. در کنار این امر، باید در آن جزئیات به خوبی رعایت شده باشد. پیراهن سفید کلاسیک و کفش‌های عسلی چرم پیشنهاد بعدی ما به شماست.

حالا نوبت به محبوب‌ترین پارچه بهار و تابستان می‌رسد. اگر شما هم مثل ما عاشق طرح گینگهام هستید با خیال راحت می‌توانید یک ست زیبا با کت و شلوار سرمه‌ای خود ایجاد کنید. ترکیب سفید و آبی این پیراهن‌ها بهترین انتخاب برای همراهی با کت و شلوار سرمه‌ای هستند.

رنگ های سبز، زرد و قرمز انتخابی خوبی برای اکسسوری‌هایی مانند کراوات، پوشت و کمربند خواهند بود.

کت و شلوار خاکستری

اگر جزو آقایان شیک پوشی هستید که به پوشیدن رنگ های سنگین علاقه مندید ، رنگ خاکستری تیره می تواند بهترین انتخاب برای کت و شلوار شما باشد . نکته قابل توجه ای که هنگام پوشیدن این رنگ کت و شلوار می توان در نظر گرفت این است که سن شما با پوشیدن آن ممکن است بالاتر نشان داده شود. شما می توانید این کت و شلوار را با هر ترکیب رنگ پیراهن و کرواتی ست کنید.

اگر انتخاب شما برای کت و شلوار رنگ خاکستری تیره است ، پیشنهاد می کنیم کفش مشکی را انتخاب نمایید زیرا این رنگ کفش برای کت و شلوار خاکستری مناسب است. این ترکیب بندی بسیار ساده و شیک است و انتخاب مناسبی برای مراسم رسمیی باشد.

همچنین پیراهن های تیره طوسی، مشکی و... ترکیب زیبایی را با کت و شلوار خاکستری ایجاد میکند.