در سال گذشته کلاه به یکی ازترندهای مد و پوشاک تبدیل شد و خیلی ها در استایل خود از آن استفاده کردند. با این وجود شاید خیلی از ما انواع کلاه زنانه و تفاوت آن ها را با هم به درستی نشناسیم. به همین دلیل در این مطلب ما قصد داریم انواع کلاه زنانه را به شما معرفی کنیم.

کلاه حصیری

کلاه های دخترانه نیز مدل های اسپرت و شیکی دارند که در انواع تابستانی و زمستانی هستند. کلاه یک اکسسوری دوست داشتنی بین افراد است که در فصل های مختلف و مناسبت های گوناگون از آن استفاده میشود, کلاه در زیباتر شدن استایل تان نیز نقش مهمی دارد حالا چه استایل تان اسپرت باشد و چه مجلسی.

​​​​​​​همچنین بخوانید فرق شلوار مام فیت و مام استایل چیست و چطور باید آن ها را ست کرد؟

کلاه فدورا

کلاه فدورا زنانه یکی از انواع کلاه زنانه است که نه تنها در بین زنان بلکه دربین مردان نیز دارای محبوبیت است. امروزه این کلاه ها با توجه به شیک بودنشان، ظریف ترین انتخاب برای خانم ها محسوب می شوند. آن ها ازنظر ظاهری کاملاً شبیه کلاه های سطلی هستند و از جمله کلاه زنانه زمستانی بسیار خوبی محسوب می شوند. اما ، با توجه به شباهت آن ها معمولا با کلاه های کفی مقایسه می شوند.

کلاه بینی زنانه

کلاه های بینی نخستین بار توسط کارگرانی که در شرایط آب و هوایی سخت کار می کردند، محبوبیت قابل توجهی در ایالات متحده به دست آوردند. آن ها قبلاً از این کلاه ها استفاده می کردند تا از سرماخوردگی جلوگیری کنند. خیلی زود، کلاه های بینی در سراسر جهان محبوب شدند! به زبان ساده، کلاه لوبیایی یک کلاه بدون لبه است که ممکن است دارای روکش باشد یا نباشد. آن ها از مواد مختلفی ازجمله ابریشم، چرم، نمد و پارچه ساخته می شوند.

کلاه برت

طراحی این کلاه شبیه تاجی کاملاً محکم است که به آن اجازه می‌دهد بدون استفاده از ماده الاستیک بالای سرخود بماند. در اوایل سالهای 1500 و 1600، برت در میان فقیرترین طبقات مردم به یکی از لوازم جانبی موردعلاقه خانم‌ها تبدیل شد. دلیل اصلی آن ساخت ارزان و ارزان بودن مواد نمدی بود. این کلاه یک نماد شیک پوشی محسوب می‌شود.

کلاه ترپر

کلاه trapper یکی از انواع کلاه زنانه برای زمستان است که برای بانوان ساکن در آب‌وهوای سرد بسیار زیبا و کاربردی است. این کلاه شیک معمولاً از جیر یا چرم ساخته می‌شود.

کلاه دربی

اگر زندگی سلطنتی انگلیس را دنبال کرده باشید، احتمالاً همه‌چیز را در مورد کلاه‌های آن ها می‌دانید.
درست مانند نام آنها (Fascinator Hats)، این کلاه ها درواقع بسیار جالب‌توجه و همچنین انتخاب بسیار محبوب زنان خانواده سلطنتی هستند. این کلاه در دنیای مد، به‌ویژه در اروپا، در قرن هفدهم موردتوجه قرار گرفت. 
نسخه قبلی این کلاه جذاب تقریباً فقط یک روسری توری بود که زنان از آن استفاده می‌کردند و دور سرخود را می‌پیچیدند