لباس مجلسی جزو لباس هایی است که معمولا برای خرید آنها وسواس زیادی به خرج می دهیم و زمان، انرژی و هزینه زیادی هم برایش صرف می کنیم. اما این لباس ها معمولا در یک اندازه استاندارد طراحی و دوخته می شوند و به همین دلیل برای خانم هایی که کمی سایز بزرگ تر هستند، اندازه مناسبی ندارند. البته به کمک چند ترفند ساده می توان این مشکل را هم حل کرد تا هر کسی با هر سایزی بتواند این لباس های زیبا را به تن کند. پس با ما باشید تا به شما بگویم چطور لباس مجلسی تنگ را گشاد کنید.

استفاده از درزها برای گشاد کردن لباس مجلسی تنگ

اولین و راحت‌ترین راه برای گشاد کردن لباس‌های تنگ، باز کردن درز لباس است. درزها را در ناحیه‌ی تنگ شده باز کنید و چند میلی‌متر دورتر از رد دوخت قبلی- تا جایی که پارچه‌ی اضافی وجود دارد و تنگی لباس را برای شما رفع می‌کند- دوباره بدوزید. با این کار چند میلی‌متر به محیط لباس اضافه کرده‌اید و لباس مجلسی دیگر برای شما تنگ نخواهد بود.

همچنین بخوانید: فرق شلوار مام فیت و مام استایل چیست و چطور باید آن ها را ست کرد؟

باز کردن چین‌ها و پلیسه‌ها برای گشاد کردن لباس مجلسی

شاید پیراهن یا دامنی داشته باشید که چند سال پیش وقتی چین هنوز مد بود، خریده‌اید. شاید هم به تازگی چنین لباسی تهیه کرده‌اید اما ناگهان لباس برای شما تنگ شده است. نگران نباشید! اگر چین و پلیسه‌ها ریز و زیاد هستند، با باز کردن منظمِ تعداد خیلی کمی از آن‌ها، می‌توانید لباس مجلسی را به سایز فعلی‌تان تبدیل کنید. چین و پلیسه‌ها درشت هم که باشند، می‌توانید با کوچک کردن آنها و دوختن دوباره هم چین‌ها را حفظ و لباس را هم اندازه‌تان کنید.

جا به جا کردن دکمه‌ها برای گشاد کردن لباس مجلسی

اگر لباس مجلسی‌ای که تنگ شده به جای زیپ یا بند، دکمه داشته باشد، با جا به جا کردن جای دکمه‌ها می‌توانید آن را گشاد کنید. این روش ساده در گشاد کردن مانتوها هم کاربرد دارد. برای این کار به وسیله‌ی بشکاف دوخت دکمه‌های سر آستین را بشکافید و آن‌ها را جدا کنید. مواظب باشید که در هنگام کار با بشکاف، به پارچه لباس آسیب نزنید و آن را پاره نکنید. این کار را با حوصله انجام دهید. حالا دکمه‌ها را دوباره و این دفعه در نزدیکی لبه‌ی لباس یا آستین بدوزید. این کار باعث می‌شود لباس گشادتر شود و فضای بیشتری در لباس مجلسی داشته باشید.