شاید این طور به نظر برسد که مد و پوشاک هر چقدر از بی قانونی پیروی کند بسیار جذاب تر خواهد بود! اما باید بدانید که دنیای مد و پوشاک هم از یک سری قواعد و روش هایی برخوردار است که باعث جذابیت های آن می شود. برای اینکه بیشتر با این قواعد آشنا شوید تا مانند هنرپیشه های معروف و چهره های شناخته شده به نظر برسید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از گردنبندها لایه لایه استفاده کنید

رویکرد هر چه بیشتر بهتر «کوکو شانل» (COCO Chanel)، که از طراحان معروف دنیای مد و لباس است، هنوز هم در دنیای فشن کاربرد دارد. استفاده کردن هم‌زمان از چند گردنبند می‌تواند نمادی از خلاقیت شما در یک استایل باشد.

هرگاه شک داشتید کفش رنگ پا بپوشید

کفش پاشنه‌بلندی که رنگ پا باشد همیشه انتخاب مطمئنی است و علاوه بر این پاهای شما را هم بلندتر نشان می‌دهد.

طرح پلنگی داشته باشید

آیتم‌های پلنگی همیشه مورد علاقه‌ی استایلیست‌های معروف هستند؛ حالا می‌خواهد یک اکسسوری کوچک مثل شال و روسری باشد یا یک جفت کفش پاشنه بلند شیک یا تکه‌های بزرگ‌تر استایل مثل پیراهن، بلوز یا حتی شلوار!

طرح پلنگی خیلی ساده هر استایلی را گران‌قیمت‌تر و خاص‌تر نشان می‌دهد.

یک تکه‌ی غافلگیرکننده به لباستان اضافه کنید

اگر لباس‌های ساده را با هم ست می‌کنید، یک تکه‌ی غافل‌گیرکننده و متفاوت به آن‌ها اضافه کنید، مثلا روی یک ست لباس مشکی از یک جفت کفش قرمز  یا زرد، یک کیف دستی خاص یا شال رنگی استفاده کنید.

روی اکسسوری‌ها سرمایه‌گذاری کنید

اگر نمی‌خواهید پولتان را صرف خرید لباس‌های تازه کنید اما دوست دارید حال و هوای تازه‌ای را به کمد لباس‌هایتان بدهید، روی اکسسوری‌ها حساب کنید. یک جفت کفش یا یک کیف زنانه‌ی تازه یا چیزهای کوچک‌تر مثل چند انگشتر یا یک گردنبند بخرید.

استفاده از لباس‌های مردانه را بیاموزید

شلوارهای پارچه‌ای، کت و شلوار زنانه، شلوار جین بوی‌فرند و شومیزهای گشاد جذاب و بسیاری از دیگر مدهای بانمک و خاص زنانه از دنیای لباس‌های مردانه گرفته شده‌اند. پس شما هم می‌توانید در دنیای مد و لباس مردانه تجربه‌های تازه داشته باشید.

کلاه شاپو بگذارید، یک نیم بوت چرم جسورانه انتخاب کنید، قواعد مد را به هم بریزید و یک استایل خاص و جذاب بسازید.

کمربند ببندید

کمربندها می‌توانند هر لباسی را کامل کنند؛ یک پیراهن ساده‌ی مجلسی یا یک شلوار جین فاق بلند. یک کمربند چرم خاص انتخاب کنید یا با یک کمربند رنگی زنانه به لباس‌های ساده، چاشنی جذابیت بیفزایید.

یک کفش پاشنه باریک به کارتان می‌آید

همیشه یک کفش پاشنه بلند با فرم پاشنه‌های باریک داشته باشید. کفش‌های پاشنه بلند ظریف که با نام pump شناخته می‌شوند بیشتر از هر مدل پاشنه‌ی دیگری می‌توانند پاها را کشیده و استایل شما را ظریف و زنانه نشان دهند. علاوه بر این، این مدل کفش‌ها هیچ وقت از مد نمی‌روند و به بیشتر لباس‌های مجلسی می‌آیند.

از شومیز آستین پفی در شومیز استفاده کنید

بسیاری از ما در عکس‌ها و فیلم‌های دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی دیده‌ایم که بسیاری از خانم‌ها با بلوز یا شومیز آستین پفی در مهمانی‌های حضور داشتند. در واقع این مدل آستین طرفداران بسیاری به همراه داشت که چندین سال یکی از ترندهای اصلی در طراحی لباس زنانه محسوب می‌شد که در همان سال‌ها، مانتو آستین پفی نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

در بهار سال ۱۳۹۹، شومیز آستین پفی از لباس‌های محبوبی است که جلوه جذابی به استایل شما می‌بخشد. این مدل آستین، پُف کمتری نسبت به مدل پیراهن یا شومیز آستین پفی‌های قدیمی دارد و همین مسئله، این مدل لباس زنانه را جذاب‌تر کرده است.