انتخاب کفش استاندارد یکی از مهم ترین چیزهاییست که همیشه به دنبال آن هستیم. آیا برایتان اتفاق افتاده است که در خرید اینترنتی کفش، با اینکه همیشه از یک سایز استانداردی استفاده می کنید، اما بعد از سفارش احساس تنگی یا گشاد بودن کفش را داشته باشید؟

برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید، روش هایی وجود دارد تا بتوانید قالب دقیق کفش را شناسایی کنید و با خیال راحت سفارش اینترنتی داشته باشید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

گام اول: اندازه گیری سایز پا در خانه

یک تکه کاغذ را روی زمین بچسبانید. شما می خواهید پس از انجام آن روی فرش یا هر سطحی که انجام این کار را دشوار کند ، طرح کلی از پای خود را روی کاغذ بکشید.

گام دوم:

پاها را مستقیماً روی کاغذ قرار دهید، در حالی که سینه در قسمت جلو قرار دارد. پا را صاف نگه دارید تا مچ پا و سینه در یک راستا قرار بگیرند. می توانید بایستید، روی صندلی بنشینید، یا به صورت خم شده روی یک زانو باشید.

گام سوم:

طرح کلی پای خود را دقیقا دور پا بکشید. می توانید جوراب هایی که قصد دارید با کفش مدنظر بپوشید را نیز پا کنید. اما برای این کار هیچ کفشی نپوشید.

گام چهارم:

طول و عرض پای خود را بر روی کاغذ مشخص نمایید. از یک خط کش برای ترسیم یک خط مستقیم استفاده کنید.

گام پنجم:

طول پا را اندازه بگیرید. از یک خط کش یا متر برای اندازه گیری از نوک انگشت شصت تا انتهای پا استفاده نمایید. عدد بدست آمده را بنویسید. این عدد تا حد زیادی سایز کفش شما را مشخص میکند.

به طور مثال اگر فاصله پاشنه تا شست پای شما 23.8 سانتی متر بود، سایز کفش شما 38 است. البته این ابعاد برای کفش های مردانه تا حدودی متفاوت است. مثلاً اندازه 24.1 سانتی متری شست تا پاشنه پا، در کفش مردانه سایز 39 را به ما می دهد. به این ترتیب با جستجوی ابعاد مختلف در اینترنت می توانید اندازه های مختلف را بدست بیاورید و برای سایز کفش در خرید اینترنتی دیگر نگرانی نداشته باشید.