آدامس این ماده جویدنی خوش طعم، منبع آرامش روحی و لذت بسیاریست. اما وای به روزی که به سطحی بچسبد. از بین بردن لکه های آدامس سخت ترین کار جهان خواهد بود و تنها چیزی که به یاد نمی آوریم طعم خوب و لحظات آرام جویدن آن است. پاک کردن لکه آدامس نیز مانند، پاک کردن بقیه لکه‌ها از روی لباس کاری زمانبر و سخت است.

فرض کنید روزی لباس شیکی به تن کرده و وقتی از صندلی دانشگاه یا مترو بلند می شوید با صحنه وحشتناکی روبرو می شوید! آدامس روی لباس های شما چسبیده شده است. شاید هنگام اختراع آدامس، افراد کمی فکر می کردند که همه این مشکلات می تواند ناشی از این غذای جویدنی باشد.

روش های پاک کردن لکه ادامس از لباس

منجمد کردن

منجمد کردن آدامس یک روش معمول و شناخته شده است. اگر قطعه آغشته به آدامس کوچک است، مانند لباس یا پارچه، می توانید آن را به راحتی در فریزر قرار دهید. آدامس را به محض سفت شدن با چاقو یا جسم تیز بردارید. انجماد را می توان در سایر سطوح مانند مو، فرش، مبل و یا مو نیز اعمال کرد. در این حالت توصیه می شود از یک قطعه یخ یا یک اسپری هوای فشرده استفاده کنید.

آب‌لیمو برای ورآمدن لکه آدامس

اگر لکه های آدامس به عمق پارچه لباس شما نفوذ کرده است، سعی کنید ابتدا لباس های خود را در محلول آب لیمو خیس کنید. بعد از چند ساعت، لباس ها را به طور عادی آبکشی کنید. در این حالت خواهید دید که لکه لثه کاملاً برداشته شده و از تاروپود جدا شده است.

الکل

مقداری الکل روی اسفنج ریخته و اسفنج را روی آدامس بمالید. چند دقیقه صبر کنید و با چاقو یا قاشق روی آن بمالید. سپس لباس ها را با نرم کننده بشویید و بگذارید خشک شود.

سرکه

یک پیمانه سرکه بجوشانید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. یک مسواک را به سرکه آغشته کرده و با استفاده از آن پارچه ای را که به آن آدامس چسبیده است را پاک کنید. این کار را خیلی سریع انجام دهید زیرا در حالی که سرکه گرم است تاثیر گذار است.

اسپری مو

این روش بسیار راحت تر از سایر روش ها است. روی آدامس اسپری کنید. اسپری آدامس را سفت می کند. سپس آدامس را از روی لباس جدا کنید. در آخر، در ماشین لباسشویی بشویید.

اتو

لباس را روی یک مقوا بزارید به طوری که آدامس بین مقوا و لباس قرار بگیره و روی لباس اتو بکشید. هدف این است که آدامس به مقوا بچسبد. این کار را چند بار تکرار کرده تا آدامس کاملا از لباس جدا شود و در آخر لباس را بشورید.

سخن پایانی

وقتی با لکه آدامس مواجه می‌شوید، در مرحله اول سعی کنید آن را منجمد یا سفت کنید. اگر از قبل لکه سفت شده است دیگر نیازی به این مرحله نیست و می‌توانید به سراغ روش های پیشنهادی برویددر صورتی که می‌خواهید از چاقو یا شیئی نوک تیز جهت برداشتن تکه آدامس استفاده کنید توجه کنید که آسیبی به سطح لکه شده نرسانید و آن را سوراخ نکنید.