با اینکه هر ساله محصولات جدیدی به دنیای لباس و مد ارائه و برای مدتی ترند می شوند، اما لباس هایی هم هستند که همیشه مد هستند و می توان سال ها آن ها را به تن کرد. در این مقاله قصد داریم شلوارهایی که هرگز از مد نمی افتند، را به  شما معرفی کنیم.

نکاتی برای انتخاب مدل های شلوار

سه نکته زیر از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب مدل های شلوار باید در نظر بگیرید:

سایز شلوار باید کاملا اندازه‌تان باشد؛

رنگ شلوار باید به شما بیاید؛

مدل آن مناسب سن و جثه‌تان باشد.

5 شلوار پر فروش در میان لباس های مد روز ایران

شلوار راسته (Dress pants)

شلوار راسته (یا شلوار مخصوص کت) رایج‌ترین نوع شلواری است که احتمالا یکی از آنها را دارید و هر روز برای رفتن به محل کارتان آن را می‌پوشید. منظور از شلوار راسته، شلوارهایی است که در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی پوشیده می‌شود. آنها معمولا از پارچه بافته‌شده و گران‌قیمت آماده می‌شوند.

این نوع شلوار را می‌توان با کت یا بدون کت پوشید. قسمت جلوی آنها زیپ‌ یا دکمه‌‌دار است. شلوار گشاد هم نوعی شلوار راسته است که بدون کت پوشیده می‌شود. شلوار راسته همان‌طور که از نامش پیداست، از بالا تا پایین، به یک اندازه گشاد است.

شلوار گشاد کوتاه

یکی دیگر از مدل‌های شلوار مد روز دخترانه که از دهه ۷۰ پا به عرصه مد گذاشت، شلوارهای گشاد و کوتاه هستند. این مدل شلوار زنانه جدید یکی دیگر از انواع شلوار پارچه ای است که خیلی از خانم‌ها برای اینکه کوتاه قد به نظر نرسند، از پوشیدن آن اجتناب می‌کنند. اما باید بدانید که اگر دور کمر شما باریک است و پاهای خوش فرمی دارید، این شلوار گزینه جذابی برای شما است. می‌توانید این شلوار را همراه با کفش پاشنه بلند بپوشید. توجه داشته باشید که برای پوشیدن این لباس باید حتماً بلوز خود را داخل شلوار قرار دهید تا پاهایتان بلندتر به نظر برسد.

شلوار جین (Jeans)

پارچه‌ شلوار جین از مواد ضخیم و محکمی به نام دنیم (denim) تولید می‌شود. تمام درزهای این مدل شلوار با نخ ضخیم در دو ردیف کنار هم دوخته می‌شود. شلوار جین ابتدا مخصوص زمانی بود که فرد قصد انجام کارهای سخت و سنگین داشت؛ البته بعدها به نماد جوانی تبدیل شد.

شلوار دمپا گشاد

شلوار دمپا گشاد ظاهری کلاسیک و شیک به استایل شما می‌دهد. شلواری که در دسته مدلهای شلوار مد روز قرار می‌گیرد و از دهه ۷۰ همیشه به عنوان مدلی همیشگی در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید این شلوار زنانه مجلسی را همراه با یک تاپ یا بلوز ساده و شیک بپوشید و یک استایل ایده آل برای خودتان رقم بزنید. برای پوشیدن این مدل شلوار زنانه جدید بهتر است حتماً از یک کمربند زیبا نیز استفاده کنید. این شلوار معمولاً هم با کفش پاشنه بلند و هم کفش تخت شکیل و جذاب است.

شلوار چسبان (Leggings)

این مدل های شلوار کاملا به بدن می‌چسبند و معمولا از پارچه‌های کشی یا کش بافتنی تهیه می‌شوند. این نوع شلوار در دو مدل ترگینگ و جگینگ هم تولید می‌شود. ترگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای معمولی است. جگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای جین با جیب‌های کوچک و همان دوخت‌های خاص مربوط به شلوارهای جین ‌است.