در بین برندهای مختلف کفش و کتونی مثل آدیداس، نایک، ریباک و... همیشه تشخیص اینکه آیا در بین برندهای چند میلیون تومانی آن ها واقعاً کتونی اصل را انتخاب کرده اید یا نه؟ کار دشواریست. برای اینکه بتوانید این موارد را از هم تشخیص دهید، این مطلب را مطالعه کنید.

 

با این روش ها کتونی اصل از فیک را تشخیص دهید

  1. در هنگام خرید کفش ابتدا به آرم مارک مورد نظر روی کفش توجه کنید. به عنوان مثال، سازنده کفش های آدیداس فیک معمولاً با ایجاد تغییراتی در شکل آرم، آن را تغییر می دهد. علاوه بر شکل آرم، کلمه آدیداس اغلب روی اکثر وسایل تقلبی غلط نوشته شده است.
  2. به شکل آرم برندها هم دقت کنید، اگر با برند اصلی مطابقت نداشت آن محصول قطعاً جعلی است. علاوه بر شکل آرم، هجی کلمه adidas روی برخی از محصولات تقلبی به اشتباه نوشته شده است که نشان می دهد کپی بودن آن است.
  3. گاهی اوقات اتفاق می افتد که کتونی تقلبی یا کپی بسیار شبیه مدل اصلی است. در این حالت برای اطمینان از کپی نشدن کفش ها می توانید شماره سریال کتانی را با شماره سریال اصلی کتانی در وب سایت برند مورد نظر بررسی کنید. همچنین می توان محل سریال شماره کفش را با کفش اصلی مقایسه کرد.

در کفش های اصل، یک شماره سریال در سمت راست وجود دارد، اما در کفش های جعلی یک شماره سریال در سمت چپ وجود دارد. در مواردی که از نظر ظاهری کاملاً کپی شده باشد، نوع چاپ، قلم و نقش برجسته و ظرافت کفش اصلی با کفش تقلبی کاملاً متفاوت است. در بسیاری از کشورها اسکنرهایی برای تجزیه و تحلیل نوع و کیفیت چاپ وجود دارد.

  1. لوگوی کفش اصلی به هیچ وجه استیکر نیست. لوگوی اصلی این برند یا روی کفش حک شده است یا اینکه آن را روی کفش میدوزند. این لوگو معمولا روی زبانه کفش یا روی کفی کفش قرار میگیرد.
    معمولاً کفش‌های اصل ساخت کشور چین هستند چرا که کارخانه و تولید تمامی برندهای اصلی کفش اعم از اسکیچرز Skechers، نایک Nike، آدیداس Adidas، ریبوک Reebok و همه در چین هستند (به دلایل مختلف از جمله کاهش هزینه‌های تولید و ).
  2. این کفش‌ها اغلب تولید کشور چین هستند و با کیفیت بسیار پایینی تولید می‌شوند. افرادی که تخصص اندکی در کفش داشته باشند نیز به‌راحتی متوجه کیفیت پایین این کفش‌ها و تقلبی بودن آنها خواهند شد. استفاده از این کفش‌های تقلبی کم کیفیت چینی به ‌هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که جنس رویه از الیاف بسیار بی‌کیفیت شیمیایی تولید شده و موجب بروز حساسیت‌های پوستی برای پای شما خواهد شد.

همچنین کیفیت بسیار پایین کفی در کنار چنین الیاف رویه‌ای و نداشتن منافذ مناسب تهویه هوا، موجب عرق کردن بیشتر پای شما و درنهایت موجب بروز بیماری‌های قارچی در پای شما خواهد شد. کفی و زیره این کفش‌ها کیفیت و انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و این مشکل نیز بخصوص برای کسانی که پیاده‌روی زیادی در طول روز ممکن است داشته باشند، موجب بروز مشکلاتی در کف پا، زانوها و کمر خواهد شد.

اگر تمایل دارید که سایز کفشتان را بدانید، این مطلب را مطالعه نمائید.