شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام کار کردن با چسب، قطرات آن بر روی لباس و یا پیراهن شما بریزد! شاید در آن لحظه خیلی شوکه شوید و فکر کنید باید برای همیشه آن لباس را کنار بگذارید!! اما این آخر دنیا نیست و می توانید با روش هایی که در این مطلب ارائه می کنیم، قطرات چسب را از روی پارچه، پاک کنید. پس با ما همراه باشید.

  1. استفاده از یخ

اگر عجله دارید، چسب را با آب یخ خیس کنید؛ چسب 15-20 دقیقه طول می کشد تا خشک شود. اگر نمی توانید صبر کنید، یک کاسه را پر از آب کنید، سپس تکه های یخ را به آن اضافه کنید تا سرد شود. منطقه لک دار را برای چند ثانیه در آن فرو کنید، سپس آن را بیرون بکشید. آب یخ زده باعث سفت شدن چسب می شود.

  1. خیساندن چسب در استون

فقط ناحیه چسبی لباس را با استون آزمایش کنید ، یک تکه پنبه با استون 100% را خیس کنید. چند ثانیه صبر کنید، بعد پنبه را بردارید. اگر متوجه شدید که هیچ گونه تغییر رنگ یا خرابی پارچه رخ نداد، می توانید با این برنامه آموزشی پیش بروید. اگر متوجه هر تغییر رنگ یا از هم پاشیدگی شدید، کارتان را متوقف کنید، ناحیه را با آب تمیز کنید و پاک کننده های خشک را به لباس بزنید.

پنبه آغشته در استون را روی لکه فشار دهید ؛ پنبه دیگری را با استون 100% خیس کنید. آن را روی لکه فشار دهید تا مطمئن شوید که به بخش های دیگر لباس پخش نشود اینکار به حداقل رساندن آسیب احتمالی کمک می کند.

هم چنین می توانید از یک تکه پارچه سفید به جای یک پنبه استفاده کنید. از پارچه رنگی و یا طرح دار نیز استفاده نکنید برای نرم شدن چسب صبر کنید، سپس پنبه را بردارید.هر چند دقیقه آن را بررسی کنید. اینکه چقدر طول می کشد تا چسب نرم شود به مقدار چسب، ترکیب شیمیایی دقیق چسب، پارچه و غیره بستگی دارد ، به طور معمول این کار می تواند 3-15 دقیقه طول بکشد.

  1. خراشاندن تا جای ممکن چسب را می کند

اگر زمان دارید، برای پاک کردن چسب از روی لباس می توانید از چاقو و یا وسایل کاردک مانند استفاده کنید. لباس را بر روی یک سطح سخت قرار دهید، سپس با ناخن و یا لبه یک قاشق بکنید؛ شما می توانید تمام چسب قطره ای را بردارید اما باید بتوانید اکثر قسمت های چسبی را بکنید. اگر پارچه شل است، این کار را نکنید، مثل کش بافت، یا حریر نازک، برای اینکه ممکن است پارچه پاره شود.

جمعبندی

علاوه بر روش هایی که در این مطلب اشاره کردیم، اگر آدامس به لباس شما چسبیده باشد، برای از بین بردن لکه آدامس از روی لباس هم راه حل هایی وجود دارد که می توانید به محتوای آن سر بزنید.