هر سال با شروع سال نوی میلادی، جمعی از طراحان مد و پوشاک، یک رنگ سال و یا نوع آرایش را انتخاب می کنند. در این مطلب می خواهیم به ترند لباس در سال 2021 اشاره کنیم. موسسه پنتون هرساله با توجه به شرایط دنیا رنگ سال بعد را انتخاب می‌کند. رنگ امسال نیز متاثر از اتفاقاتی است که پس از شیوع ویروس کرونا در جهان افتاده است.

خاکستری و زرد روشن رنگ‌های سال ۲۰۲۱ هستند. موسسه پنتون در رابطه با انتخاب این دو رنگ توضیح داده است که ترکیب این دورنگ باهم بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امیدی است که جهان نیازمند آن است. خاکستری نماد بی طرفی، سازش، آرامش، صرفه جویی، استقلال و گاهاً افسردگی است. زرد لیمویی نیز نماد شور و اشتیاق برای زندگی، آفتاب، شادی و گرماست.

لباس هایی که در زمستان 2021 مد هستند، کدامند؟

  1. اِپُل‌های بزرگ

شانه‌های بزرگ در سال 2021 بازخواهند گشت. اپل‌هایی تیز با برش مثلث یا مستطیل را در سال 2021 بسیار خواهیم داد، البته بستگی به این دارد که این ترند تا چه حد مرود استقبال قرار گیرد. از آنجایی‌که سال گذشته هم تعدادی از برندها از شانه‌های حجیم در طرح‌های خود استفاده کردند، احتمال دارد که این ترند به مد 2021 تبدیل شود و ما ایرانی ها استایل‌های نوستالژی دهه شصت را دوباره ببینیم.

  1. چهارخانه‌های ریز

جیوانچی، گوچی و کلوئه برندهای معروف لباس هستند که در فشن شوی زمستان 2021 خود از کت‌های با پارچه چهارخانه ریز استفاده کردند. پیش‌بینی می‌شود این ترند در سال آینده وارد استایل عده زیادی شده و به مُد سال تبدیل شود.

  1. استایل بایکر یا موتورسواری

استایل بایکر که در ابتدا به دلیل کاپشن‌های چرم مشکی که موتورسواران می‌پوشیدند معروف شد، همواره در فشن جایگاه خود را حفظ کرده است. شاید در برخی سال‌ها کمتر، اما از رده خارج نشدند. در فشن شوهای 2021 چه در قالب فرشته جهنم که فندی آن را به نمایش گذاشت و چه سرهم‌های چرم مدل مکانیکی محصول دیور، جذابیتشان قابل‌مشاهده است.

  1. رافل یا نوارهای چین‌دار

رافل در خیاطی نوارهای باریکی از پارچه است که در اطراف یقه یا روی سینه لباس دوخته می‌شوند. در فشن شوهای 2021 برندهای معروفی چون سلین، چنل و پرادا را می‌بینید که از شومیزهای رافل استفاده کرده‌اند.

روسری ترند ۲۰۲۱ به نقل از مجله ووگ

روسری از جمله دیتیل هایی است که بارها و در سال های مختلف ترند شد، بعد از مدتی از مد افتاد و بعد دوباره به دنیای مد بازگشت. برخلاف بعضی از ترندها که هرگز دوباره برنگشتند به ویژه لباس های اوایل سال ۲۰۰۰، روسری همواره عضو محبوب استایل کلاسیک پسندان بوده است.

یکی از بزرگ ترین ترندهای سال ۲۰۲۱ نیز روسری است که مجله ووگ به آن لقب باکلاس، اصیل و خانگی را داده است. در مجلات مد و فشن برای روسری از کلمه Huge Trend به معنای ترند بزرگ استفاده می‌شود.

جمعبندی

پیراهن های مخمل ماکسی و مانتوهایی به این سبک و سیاق نیز جزو ترند لباس در سال 2021 هستند که می توانید نمونه هایی از آن ها را در اینترنت مشاهده نمائید. ست کردن کیف و کفش هم جزو مواردی هستند که علاوه بر لباس، باید به آن ها توجه داشته باشید.